سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازاریابی واتس اپ برای تجارت: راهنمای شروع کار


چگونه می توان از واتس اپ برای بازاریابی استفاده کرد؟ مانند همه مرزهای نسبتاً کاوش نشده ، اندازه گیری های ریسک و پاداش برای پذیرندگان اولیه نیز برابر است.

وقتی به رسانه های اجتماعی فکر می کنید ، سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر احتمالاً بلافاصله به ذهن شما خطور می کنند. اما برنامه های پیام رسان از نظر کاربران در واقع جذب شبکه های اجتماعی شده اند. و به طور فزاینده ای از برنامه های پیام رسان برای بازاریابی استفاده می شود.
رهبر در بیشتر جهان WhatsApp (جناس با عبارت "چه خبر است") است ، با 1.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان.
این نوع نفوذ در بازار را نمی توان نادیده گرفت. اما چگونه می توان به طور مثر از واتس اپ برای بازاریابی استفاده کرد؟ مانند همه مرزهای نسبتاً کاوش نشده ، اندازه گیری های ریسک و پاداش برای پذیرندگان اولیه نیز برابر است. در اینجا راهنمای بازاریاب ما برای WhatsApp آمده است.

WhatsApp چیست؟


WhatsApp یک برنامه تلفن همراه رایگان است که با استفاده از اتصال اینترنت تلفن شما امکان چت با سایر کاربران WhatsApp را بدون هزینه پیام کوتاه SMS فراهم می کند. این برنامه همچنین به شما امکان می دهد فایل ها و تصاویر را به اشتراک بگذارید و از تماس های صوتی و تصویری رایگان پشتیبانی می کند.
پشتیبانی آن از طیف گسترده ای از تلفن ها باعث محبوبیت ویژه آن در مناطقی با شارژ پیام کوتاه بالا ، از جمله برزیل ، مکزیک و مالزی شده است - جایی که 60 درصد مردم از واتس اپ استفاده می کنند. در واقع ، محبوب ترین گزینه برای پیام کوتاه در 109 کشور یا 55.6 درصد از جهان است.
در حالی که فیس بوک WhatsApp را با بهای 19 میلیارد دلار در فوریه 2014 خریداری کرد ، از آن زمان به عنوان یک نهاد جداگانه فعالیت می کند و هنوز ویژگی های بازاریابی پسند فیس بوک مسنجر را ندیده است.
نحوه استفاده از واتس اپ
واتس اپ نسخه هایی برای آیفون ، اندروید ، تلفن ویندوز و نوکیا S40 دارد. همچنین یک برنامه وب و نسخه های دسک تاپ برای رایانه های شخصی Mac یا Windows وجود دارد ، اما شما باید ابتدا آن را روی تلفن همراه خود نصب کنید ، زیرا هر حساب WhatsApp مستقیماً به یک شماره تلفن متصل است.
پس از بارگیری و نصب برنامه ، باید کشور خود را تأیید کرده و شماره تلفن خود را وارد کنید. برای تنظیم نمایه خود ، می توانید اطلاعات Facebook خود را با یک کلیک وارد کنید ، یا به صورت دستی تصویری اضافه کرده و نام نمایه (که بعداً می توانید تغییر دهید) اضافه کنید.
WhatsApp از شماره تلفن های موجود در لیست مخاطبین تلفن شما استفاده می کند تا فهرست به روز کاربران WhatsApp را که از قبل می شناسید به شما نشان دهد. هر کسی که شماره تلفن شما را در دفترچه آدرس تلفن خود داشته باشد ، به طور خودکار لیست شما را نیز می بیند ، مگر اینکه تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهید.
سه روش اساسی برای به اشتراک گذاشتن پیام ها ، عکس ها و فیلم ها با استفاده از WhatsApp وجود دارد.

How to use Messenger Rooms in WhatsApp for Android

گپ یک به یک
مانند سایر برنامه های گپ ، شما می توانید مستقیماً با کاربر دیگری که در لیست مخاطبین تلفن شما است گپ بزنید. همچنین می توانید با آنها تماس بگیرید یا با آنها تماس ویدیویی بگیرید ، یا حتی قطعه های صوتی را ضبط کنید تا برای آنها متن ارسال شود.
لیست پخش
هنگامی که شما به یک لیست پخش پیام ارسال می کنید ، این پیام به هر کسی در لیست ارسال می شود که شماره شما را در دفترچه تلفن تلفن خود ذخیره کرده باشد. آنها پیام را به عنوان یک پیام عادی ، مشابه عملکرد BCC (کپی کربن کور) در ایمیل مشاهده خواهند کرد. اگر آنها پاسخ دهند ، به عنوان یک پیام عادی و تک به تک در صفحه گپ های شما ظاهر می شود و پاسخ آنها برای هیچ کس در آن لیست پخش ارسال نمی شود. لیست پخش به 256 مخاطب محدود می شود.
گروه ها
گپ های گروهی به شما امکان می دهد همزمان با 256 نفر پیام دهید ، پیام ها ، عکس ها و فیلم ها را به اشتراک بگذارید. همه افراد موجود در گپ گروهی می توانند در آن سرکشی کنند و همچنین پاسخ های دیگران را مشاهده کنند.
چرا باید از WhatsApp برای تجارت استفاده کنید؟
بهترین دلیل استفاده از واتس اپ برای تجارت این است که احتمالاً بسیاری از مشتریان شما از آن استفاده می کنند. هر روز بیش از 60 میلیارد پیام از طریق واتس اپ ارسال می شود.
در کمال تعجب ، کاربران واتس اپ و سرویس های مشابه مایل به تعامل با مشاغل هستند. طبق نظرسنجی پیام رسانی فیس بوک Nielsen ، 67درصد از کاربران برنامه پیام رسان تلفن همراه گفتند که انتظار دارند در طی دو سال آینده بیشتر از چت برای برقراری ارتباط با مشاغل استفاده کنند. علاوه بر این ، 53 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که بیشتر احتمال دارد با مشاغلی که می توانند به طور مستقیم برای آنها پیام ارسال کنند ، خرید کنند.
اگر مشتریان و چشم اندازهای شما جوان هستند ، به راحتی احتمال استفاده از برنامه های پیام رسان برای ارتباطات روزمره را دارند. مطالعه انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که 42 درصد دارندگان تلفن های هوشمند بین 18 تا 29 سال از برنامه های پیام رسان مانند WhatsApp استفاده می کنند ، در حالی که تنها 19 درصد دارندگان تلفن های هوشمند 50 سال یا بیشتر از آن استفاده می کنند.
به علاوه ، برنامه های پیام رسان مانند WhatsApp دارای میزان تعامل باورنکردنی هستند: 98 درصد پیام های تلفن همراه باز و خوانده می شوند ، که 90 درصد آنها ظرف سه ثانیه از زمان دریافت باز می شوند.
WhatsApp ممکن است از قبل یک روش اصلی برای به اشتراک گذاشتن محتوا از طریق تاریک اجتماعی برای مخاطبان شما باشد - اصطلاحی برای توصیف هنگامی که افراد از طریق کانال های خصوصی مانند ایمیل یا برنامه های چت مانند WhatsApp ، به اشتراک می گذارند ، در مقایسه با شبکه های عمومی بیشتر مانند Facebook.
در حقیقت ، اکثر قریب به اتفاق اشتراک گذاری آنلاین - 84 درصد - اکنون در کانال های خصوصی مانند برنامه های پیام رسانی انجام می شود ، بنابراین حتی اگر از WhatsApp برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده نمی کنید ، احتمالاً چشم انداز شما با استفاده از آن می تواند سطح دسترسی محتوای شما را از قبل افزایش دهد.

حالا وقت آن رسیده است که ربات های واتساپ را معرفی کنیم. یکی از بهترین این ربات ها ربات ارسال پیام انبوه واتساپ کاربر مجازی می باشد. این ربات امکانات جالبی مانند ارسال پیام گروهی یا انبوه به لیست شماره ها ، ارسال پیام خصوصی به اعضاء گروه و ... می باشد. از لینک زیر می توانید نسخه ازمایشی این ربات را دریافت نمایید

https://www.v-user.com/fa/محصولات/ربات-ارسال-پیام-انبوه-در-واتس-اپ